Bija laiks, kad Helvija Stengrevica melodiju radītāja talants tika salīdzināts par ar mūsu dižo Raimondu Paulu – tas bija pagājušā gadsimta astoņdesmitajos, kad Helvijam darba netrūka, taču nu jau vairāk nekā 10 gadus Stengrevics muzikāli izpaudies samērā reti. Ir tapušas atsevišķas dziesmas, taču to nevar salīdzināt ar skaņdarbu birumu mūziķa jaunībā, kas aizritēja darbā Latvijas Filharmonijā, strādājot par bērnu vokālā ansambļa Dzeguzīte koncertmeistaru, sacerot dziesmas konkursa Meklējam solisti dalībniecēm.

12. maijā Helvijs Stengrevics svinēs pusapaļo 55. jubileju, viņš dzimis mūziķu ģimenē - Helvija mamma bija teorētisko priekšmetu pasniedzēja Pāvula Jurjāna bērnu mūzikas skolā un droši vien sapņoja, ka dēls izaugs par slavenu pianistu. Helvija tēvs bija vijolnieks Latvijas radio estrādes un vieglās mūzikas orķestrī, arī labs aranžētājs un pārzināja mūziķa dzīves grūtumus. Helvija gadījumā puikam vijoli rokā neviens nespieda, un viņa dzīvē svaru kausi noslīdēja par labu pianismam, ko jaunietis apguva, protams, vispirms mammas skolā, tad Jāzepa Mediņa mūzikas vidusskolā un galu galā arī Konservatorijas klavieru klasē. Tur iznāca padarboties arī Raimonda Paula džeza pianisma nodarbībās, tolaik radās arī ļoti nopietna vēlme sacerēt mūziku arī pašam un vēlāk bija mazliet žēl, ka nav pabeigta kompozīcijas fakultāte.

80. gadu vidū uzplauka Helvija Stengrevica komponista talants, viens no pirmajiem viņa grāvējiem bija dziesma Cielava, pat piedēvēta Maestro Raimondam Paulam.

Pēc 1986. gadā pabeigtās konservatorijas apmēram trīs gadus Helvijs nostrādāja Zigismunda Lorenca ansamblī Filharmonijā, kur tika spēlēts kaut kas Al Žaro stilam līdzīgs, tad vairāki gadi aizritēja Žorža Siksnas pavadošajā ansamblī. Stengrevics sadarbojās arī ar Vjačeslavu Mitrohinu viņa ansamblī ARS, izveidoja trio Hei, kura dalībnieki bija Rita Trence, Valdis Indrišonoks un Ēriks Balodis.

1989. gadā Helvijs Stengrevics sāka sadarbību ar radio bērnu vokālo ansambli Dzeguzīte, tur būdams ne tikai komponists, bet arī koncertmeistars. Tā par lielu hitu kļuva Helvija dziesma Helēnas tante ar Jāņa Baltausa dzeju, tika radīti arī spiričuelu aranžējumi Dzeguzēniem, un 80. gadu nogalē arvien biežāk sāka dziedāt Helvijs pats. Un, kad viņa dziesma Ticot, mīlot un gaidot iekļuva Mikrofona aptaujas galvgalī, noslēguma koncertā tā skanēja paša autora, Helvija Stengrevica priekšnesumā, jo dziedātājs Zigfrīds Muktupāvels ar ansambli Zodiaks bija aizbraucis uz Ameriku. Helvijs pats dziedāja arī savā projektā Lietussargi, arī Laimai Vaikulei viņš sacerējis dziesmu, kuru nodziedāja duetā ar mūsu dīvu.

Ar daudz daiļām meitenēm darīšana iznāca konkursā Meklējam solisti, kur Helvijs bija ne tikai komponists, bet arī iepazinās ar savu nākamo sievu, dziedātāju Laini Ligeri, ar kuru 2000. gadā ieskaņots albums Gaismā. Stengrevics ķēries arī pie instrumentālās mūzikas programmām gan kopā ar ģitāristu Armandu Alksni, gan vijolnieku Raimondu Ozolu. Un kopsummā Helvija dziesmas dziedājuši visi 80. gadu ievērojamākie solisti, izņemot Ojāru Grinbergu, Margaritu Vilcāni un vēl dažus, bet šovakar, svinot Helvija Stengrevica jubileju, ieklausieties Žorža Siksnas balsī. Skanēs 1987. gada sacerējums Atgriezies ar Ineses Zanderes dzeju.