Un atkal Raimonds Pauls – tā gribētos iesākt šo sižetu.

60. gadu sākumā mūsu Maestro izveidoja savu instrumentālo trio, kurā bungas sita Haralds Brando un Aivars Timšs spēlēja kontrabasu. Ansamblis apceļoja Latviju, tam sacerētas Piecas improvizācijas par latviešu tautas dziesmu tēmām (1963), līdztekus tapa arvien jaunas un popularitāti gūstošas dziesmas, kur izpildītāju lokam pievienojas arī Margarita Vilcāne. Paula trio uzstājās gan koncertos, gan piedalījās ierakstos, un tā laika darbu sarakstā minams arī Raimonda Paula baleta viencēliens Kubas melodijas, kas mūsu operas un baleta teātrī uzvests 1963. gadā.

Tūdaļ atkal varēsiet izbaudīt Maestro pianismu viņa instrumentālā trio ietvaros, bet pieteikšu arī sekojošā skaņdarba solistus – tie būs izcilais vijolnieks, diriģents, komponists, arīdzan klarnetists un saksofonists Alnis Zaķis, kā arī klarnetists Arnolds Pope, kura vārdu droši vien nebūsiet dzirdējuši.

Arnolds Pope dzimis 1919. gadā Valmieras apriņķa Ķoņu pagastā. Viņa tēvs bija klarnetists, instrumenta spēli apguvis karadienesta laikā, spēlēja dažādos pasākumos un dēlēns gāja tēva pēdās. Drīz vien klarnetes spēle kļuva par Arnolda sirdslietu, 1941. gadā viņš iestājās Latvijas konservatorijā, spēlēja policijas orķestrī, kara laikā nonāca latviešu leģiona 19. divīzijā klarnetista amatā. Mūziķa amats neglāba no izsūtījuma 1945. gadā. Par laimi tas ilga tikai pusotru gadu, taču sabojātā biogrāfija liedza Popem ieņemt zināmus amatus. Par laimi ar sava novadnieka, profesora Medņa gādību Arnolds Pope no jauna tika uzņemts konservatorijā, kuru pabeidza 1951. gadā.

Pope klarneti spēlēja Jaunatnes teātra orķestrī, viņš muzicējis arī Baltijas kara apgabala dziesmu un deju ansamblī, bet, par laimi, 1957. gadā tika pieņemts darbā Rīgas estrādes orķestrī, kur arī iepazinās ar Raimondu Paulu.

Četrus gadus vēlāk Pope kļuva par Latvijas radio simfoniskā orķestra mūziķi un sāka strādāt dārziņskolā par klarnetes spēles skolotāju. Šais amatos aizvadīti 20 gadi, pedagoģiskais darbs turpināts arī vēlāk, gandrīz līdz aiziešanai mūžībā 2003. gadā.

Un tā – īsumā izstāstīju Arnolda Popes biogrāfiju, lai ar vēl lielāku interesi jūs klausītos, kā skan viņa klarnete šajā skaņdarbā Moldāvu melodijas, proti, variācijās par moldāvu tautas mūzikas tēmām. Vijoles solo – Alnis Zaķis, kura kroņa numurs REO koncertos bija improvizācija par čigānu romanci Melnās acis. Un tikpat kaislīgi vijole un klarnete skanēs arī Moldāvu melodijās 1961. gada ieskaņojumā kopā ar Raimonda Paula trio.