Rīgā esošā Ģertrūdes ielas teātra vārds ir labi zināms neatkarīgās mūzikas klausītājiem, jo teātra zālē regulāri notiek alternatīvās mūzikas koncerti - tieši šeit savu debijas albumu prezentēja ansamblis MANTA, te notika līdz šim pēdējais Ritvara Dižkača un grupas AURORA koncerts, savukārt folkmūzikas cienītāji šai zālē ir baudījuši grupas ZĀLE un Imanta Dakša uzstāšanos.

Tomēr šai "NeFormātā" mūzika izskanēs vien teātra izrāžu kontekstā, jo raidījumā viesojas Ģertrūdes ielas teātra līdzdibinātāja un producente Maija Pavlova, kuru iztaujāju par teātra pirmajiem desmit gadiem, neatkarības jēdzienu teātra nosaukumā un, protams, teātra jubilejas svinību programmu "Top 10".

Sarunu ar skaņdarbiem lūgums klausīties ierakstā, ieskatam dažas Maijas atziņas:

neatkarīgajos teātros darbojas projektu finansējums - mēs piedāvājam savas idejas un tad Kultūrkapitāla fonda eksperti lemj - tās atbalstīt vai neatbalstīt, līdz ar to mēs neesam kompromisā ar savu sirdsapziņu;

Ģertrūdes ielas programmu mēs veidojam no mākslinieku piedāvājuma, jo mākslinieks sabiedrību un tās nākotni saredz un sajūt citādāk, viņš skatās uz priekšu, skatās atvērtāk;

teātrī un mākslā, par laimi, nav izgudrota formula "kā radīt kases gabalu" - var būt vislabākie mākslinieki, vispiemērotākie apstākļi un vislielākais finansējums un beigās var sanākt čiks; no otras puses - skatītāju mīlētās izrādes "Āda" budžets bija vien 1000 latu, tomēr mūsu repertuārā izrāde ir jau septīto gadu un ir iekļauta arī mūsu jubilejas "Top 10" sarakstā;

šo desmit gadu laikā latviešu skatītājs ir kļuvis pieņemošāks pret dažādām teātra formām, tāpēc mēs sākam uzrunāt to auditoriju, kuras dzimtā valoda ir cita, bet kas saprot latviski - viņiem šīs jaunās teātra pieredzes vēl nav;

"NeFormātā" izskan Antas Aizupes un Ivara Krasta dziesmas "Ādams. Ieva" un "Ieva ir bijusi pilsētā" no izrādes "Āda" un Elvi skaņdarbs laikmetīgās dejas izrādei "Solo piecpadsmit".