Mūzika mūs pavada ik uz soļa - putnu treļļi parkā, mīļākā radiostacija braucot automašīnā vai kaut kas uzmundrinoši ritmisks austiņās, kas kājām liek ašāk kustēties, veicot ikrīta skrējienu. Arī hokeja prieku vēl lielāku pavisam nesen darīja kopīga fanu dziesma un bungu ritms ledus arēnās. Un, protams, bez komentāriem - šīs vasaras tik ļoti gaidītais, lielais notikums Dziesmu svētki, kas līdz ar Mežaparka koku galotnēm iešūpos arī mūsu sirdis.

Par mūzikas nozīmi ne tikai kā pozitīvu emociju avotu, bet arī kā līdzekli, kas veicina mūsu kognitīvās spējas un to attīstību, šoreiz runāsim „Nākotnes pieturā”. Raidījuma viesis - Latvijas Mūzikas akadēmijas profesors un Akadēmiskā darba prorektors (gaidāmo Dziesmu svētku kontekstā varam piebilst, ka savu muzikālo karjeru sācis kā kordiriģents) Valdis Bernhofs savā zinātniskajā  darbībā vairāk nekā desmit gadu garumā pievērsies cilvēka smadzeņu darbības akustiskas informācijas apstrādes un muzikālās apdāvinātības neiropsiholoģisko aspektu izpētei, kā arī skaņaugstuma un ritma struktūrām dzirdes uzmanības treniņiem. Latvijas Mūzikas Akadēmija pievienojusies starptautiskajam Lielbritānijas - Vācijas “LongGold” pētnieku tīklojumam, kura uzmanības lokā ir darbs pie ilgtermiņa pētījuma par pusaudžu un jauniešu muzikālo spēju attīstību. Tā mērķis ir ilgtermiņā vērot sakarības starp muzikālajām spējām un dažādiem psihosociālajiem faktoriem, kognitīvajām spējām un to sasaisti ar muzikālo attīstību, kā arī muzicēšanas aktivitāšu lomu audzēkņu mācību sasniegumos, neatkarīgi no tā, cik intensīva ir pētījuma dalībnieku muzicēšana ikdienā. Tā kā mūsu valstī ir unikāla kultūrizglītības sistēma un kolektīvā muzicēšana ir neatņemama daļa arī vispārizglītojošās skolās, tad pētījumā plānots iesaistīt pusaudžus un jauniešus no Latvijas mācību iestādēm.