Šī mūzika izklausās dzimusi, raugoties uz jūru. Varbūt kādā nesteidzīgā rītā, bet varbūt vējainā vakarā, saulei rietot. Viņi abi sevi sauc par liepājniekiem, kaut dziedātājs Andris Ērglis dzimis Aizputē, bet ģitārists un komponists Ingus Šplīts – Kandavā.  Piejūras pilsētas atbalsis saklausāmas viņu kopīgajā albumā „Sajūtu vējš”, kas nule kā devis pie klausītājiem ar dziesmām un instrumentālajiem skaņdarbiem. Šis ir albums vārda īstākajā nozīmē – klausāms, noliekot pie malas visus darbus, ieslīgstot rāmā mūzikas baudīšanā, varbūt  arī nostaļģijā par aizejošo vasaru. Kādam arī jaunību…

Ingus Šplīts, kādreizējais grupas "Neptūns" ģitārists, 1987. gadā sevi spoži apliecināja kā skaņradis ar dziesmu „Romance”, kas Mikrofona aptaujā ieguva 10. vietu. „Tas bija dīvains un ļoti interesants laiks,” atzīst ģitārists. Aizrāvies ar smago roku, viņš savas simpātijas saglabājis līdz šai dienai. Pērn Ingum radās sajūta, ka sacerēt var ne tikai melodijas, bet arī vārdus:

"Radās dziesma – tad es domāju, ka vajadzētu kādu, kas to iedzied. Nevaru pateikt, kā man ienāca prātā ideja… Varbūt sajūtu vējš atpūta to, ka tas varētu būt Andris. Mēs pirms darba pie šī albuma nebijām pazīstami. Uzrunāju Andri sociālajos tīklos…"

Saņēmis vēsti, dziedātājs noskaidroja, kas šis par mūziķi, jo Ingus nebija pirmais komponists, kas lūdzis Ērgli iedziedāt savu dziesmu, taču ne jau katram piedāvājumam vērts piekrist. Kaut kas saslēdzās vispirms sarakstē, tad sarunā, un jau pēc nedēļas tapa dziesmas „Rīta saule” ieraksts pie Ingus:

 „Esmu spējis ierīkot sev studiju Liepājā. Kad Andris atbrauca, kādu stundu parunājām par dzīvi, par to, kas mēs esam. Pēc dziesmas iedziedāšanas sekoja pauze, rakstīju instrumentālas melodijas. Tad radās vēl divas dziesmas, un atkal piezvanīju. Un tad Andrim bija ideja iet tālāk, kamēr man nāk melodijas un mūza. Strādājām nesteidzīgi kādu gadu. Draugi, kas dzirdējuši albumu, saka, ka tas ir kaut kas savādāks un ka Andri viņi iepazinuši no pilnīgi citas puses, par ko liels prieks!”

Pēc Andra Ērgļa domām, albumā „Sajūtu vējš” jūtama nesteidzība un daža no dziesmām izklausās pēc mazas operas:

„Jau pirmā Ingus dziesma man ļoti iepatikās – tas bija kaut kas savādāks nekā tas, ko esmu darījis. Tāda veida mūziku nebiju dziedājis. Negribu runāt par žanriem, bet no sajūtu viedokļa tas bija kas atšķirīgs no citu komponistu dziesmām.”

Uz jautājumu – kam par godu top ieraksts, Šplīts atbildēja, ka mūzika ir viņa sirdslieta, un albums tapa nesteidzīgi. Taču Covid pandēmija bija psiholoģiski smags laiks, izņēmums nebija Andris Ērglis, jo mūzikas sfērā klājās grūti:

„Šis albums, tikšanās ar Ingu, viņa dziesmas ļāva padomāt par radošumu, par mūziku, un katra tikšanās ir savā ziņā liktenīga. Ingum ir skaists tonis ģitārspēlē - kā romanču spēlētājam.  Domāju, ka albums nav mūsu sadarbības beigas, bet kaut kā sākums. ”

Albuma tapšanā piedalījušies mūziķi Zigmunds Latuškēvičs, Egils Mežs, Mārtiņš Burkevics, Vilnis Krieviņš, skaņu māsterēja ģitārvirtuozs Gints Sola, kas mūzikai piešķīra papildus dimensiju. Pagaidām koncerti ar „Sajūtu vēja” mūziku nav plānoti, taču – kas zina? Tikmēr klausītāji var baudīt  Ērgļa priekšnesumu muzikālajā izrādē „Nora un Viktors”, kur Andris dzied Viktora Lapčenoka repertuāru – tuvākā izrāde gaidāma 26. septembrī Jelgavā. Savukārt Ingu Šplītu pirksti un prāts velk atpakaļ pie rokmūzikas:

„Pirmo ģitāru vecākiem palūdzu nopirkt septiņu gadu vecumā. Viņi bija ļoti izbrīnīti, un tā es ķēros tai klāt. Man bija sešpadsmit gadu, kad sāku spēlēt grupā „Tukums 3”, kur bija daudz ievērojamu mūziķi – Ira Krauja, Edmunds Ramoška, Arnis Miltiņš. Liepāja ir mana dzīvesvieta kopš 1986. gada. Tā ir pilsēta, kas iedvesmo mūzikai.”

Apmēram 1995. gadā Šplīts noslēdza aktīvās mūziķa gaitas „Neptūnā”. Daudzus gadus ģitāra stāvēja dīkā, līdz pēc 24 gadu pārtraukuma sagribējās atkal spēlēt. Pusgadu vingrinājies, Ingus ieskaņoja ģitārkompozīciju albums „Crying Guitar” (2019).„Sajūtu vējš izdots šogad:

"Dziesmu melodijas es "ieklepoju"  un sūtīju, lai Andris var klausīties mašīnā. Tā ir bauda kopdarbam, jo svarīgas ir visu mūziķu izjūtas. Ja tās izdodas uzķert, tad arī klausītājam tas izdosies, tāpēc arī mēs mūziku radām.”