Nav nekādu šaubu par Raimonda Paula dziesmu popularitāti, taču tas ir tikai viens no magnētiem multimediālajā mūziklā „Mežrozīte”, kas pie klausītājiem devās pērnā gada nogalē. Tā libretā rodami Maestro biogrāfijas motīvi, piemēram, darbība daļēji notiek Iļģuciemā, kur, agrāk aizrāvies ar dziedāšanu, mantotas īres mājas īpašnieks Raimonds izveidojis klubiņu „Pie mežrozītes”. Izrādē, par kuras tapšanu jāpateicas Operetes teātra valdes priekšsēdētāja Agija Ozoliņa-Kozlovska un Šveices mecenātiem Robinam un Ievai Hulliem, netrūkst ne skaistu dziesmu, ne spilgtu deju. Pavadījumu atskaņo mūziķi Matīsa Žilinska vadībā – jaunais pianists veidojis aranžējumus Maestro dziesmām, kurām varēs piebalstot turpmākajās „Mežrozītes” izrādēs līdz pat 20. augustam Dzintaros.
Kaut gan tagadējais Operetes teātris ir teātris bez savām, patstāvīgām telpām, tā dziedātājiem un aktieriem jau desmit gadu garumā izdevies radīt virkni spilgtu, nozīmīgu izrāžu, kuru vidū bijusi žanra klasika „Cirka princese”, „Silva” u.c., kā arī bērnu mūzikls „Karlsons”. „Mežrozīte” pieteikta kā „pirmais multimediālais jukebox Latvijā”, kuru līdz klausītājam aizvadījusi Agija Ozoliņa-Kozlovska:
„Mēs, Operetes teātris, laiku pa laikam mīlam kaut ko jaunu Latvijā ieviest, parādīt, tā ir arī ar šo jukebox stilistiku. Tas ir viens no populāro Brodveja mūziklu veidiem, kas ietver ļoti populārus hitus no viena komponista vai vienas grupas daiļrades. Šoreiz izvēlēts Raimonds Pauls, un ideju var salīdzināt ar mūsdienās populāro Spotify, kad izvēlies vismīļāko, kas tev patīk. Tomēr mums ir sižets, kas tiek izspēlēts, izdejots ar šīm dziesmām.”
Maestro dziesmu atlase nebija viegla, Agija ņēma palīgos savus bērnus – jauniešiem, protams, ir cita gaume. No 2000 Paula dziesmām izraudzītas 30, tās papildinātas ar Daces Micānes-Zālītes libretu, muzikālu stāstu par Evas (Dināra Rudāne) un Raimonda (Dainis Skutelis) mīlestību, ko papildina, tā sacīt, otrā plāna varoņi – Ilga (Jolanta Strikaite-Lapiņa) un dzejnieks Rihards. Viņu atveido Kārlis Rūtentāls, pazīstams kā Latvijas radio dziedātājs, kurš ar Operetes teātri sadarbojas jau sen. Labi zināma vieta kopš bērnības viņam ir Latvijas radio, kur Kārļa tētis strādāja kā skaņu režisors.
„Atceros, kā tētis skrupulozi griez magnetafona lenti ar šķērītēm. Šī māja man ir tuva, arī nesen veidojot Latvijas radio 3 Klasika raidījumu „Piccolo”. Uzvedumā „Mežrozīte” man ir milzīgs prieks piedalīties arī tādēļ, ka tajā skan dziesmiņa ar vārdiem „Maestro, Maestro, ansamblim „Modo” dziesmiņu saceriet…” Mans tētis bija „Modo” taustiņinstrumentālists reizē ar Zigmaru Liepiņu, ansambļa koncertērģeles Yamaha tagad glabājas pie manis, uz tām tiek arī uzspēlēts.”
Operetes žanrā Kārlis Rūtentāls debitēja izrādē „Cirka princese”, kas toreiz bija sarīkota Rīgas cirkā, ar prieku piedalījies teju visos turpmākajos iestudējumos. Lielākoties viņš atveidojis aktīvos, atraktīvos varoņus, attīstījis dejotprasmi, ko demonstrē arī „Mežrozītē”. Mūzikla horeogrāfe ir Ieva Kemlere, taču Operetes teātrim nav pastāvīgu telpu, līdz ar to mēģinājumu process ir ļoti sarežģīts:
„Cenšamies maksimāli, jo Operetes teātrim ir svarīgs kvalitatīvs, profesionāls rezultāts. Mani dziedātāju prot visu, ir lieliski aktieri, dejotāji, visas šīs prasmes jebkurā iestudējumā ir ļoti svarīgas,” uzsver A. Ozoliņa-Kozlovska.
Visi Operetes teātra mākslinieki ir ļoti motivēti, ar lielu entuziasmu iesaistās sagatavošanas procesā, uz kuru dažiem jāmēro tālāki ceļi, piemēram, Dainim Skutelim, Raimonda lomas atveidotājam, kura ikdiena saistīta ar saimniekošanu laukos, bet viņš ar prieku piedalās Operetes teātra izrādēs, koncertos:
"Raimonda Paula mūzika dziedāta kopš bērnības, no galvas zināma liela daļa dziesmu. Izpildu tituldziesmu par mežrozīti, „Tumši zilo”, ir dueti ar Dināru. Interesanti, ka šobrīd neko negleznoju, bet sākumskolā gan braucu uz mākslas olimpiādēm, zinu, ka Dināra glezno. Bet dejot gan izrādēs necenšos, ir mums tikai viena lēnā deja.”
Raimonda Paula mūzika atver ikvienu sirdi, un mūziklā „Mežrozīte” par muzikālo pavadījumu atbildīgs ir jaunais pianists, skaņradis, mūziķis jau ceturtajā paaudzē Matīss Žilinskis:
„Maestro mūzika nekad neizies no modes, tā manai sirdij ir ļoti mīļa, ir liels gods to izpildīt, ar to strādāt, tā ir padevīga visādām manipulācijām, viņš jau pats tajā iepina džezu.”
Līdzīgi kā Raimonds Pauls arī Matīss savu radošo darbošanos pianismā, kompozīcijā sāka ar deju vakariem, kam sekoja darbs ar koriem, patstāvīgu sastāvu veidošana. A. Ozoliņa-Kozlovska pianistu ievēroja pērn, uzaicināja uzstāties Operetes festivālā Ikšķilē, un nu jau skaidrs, ka festivāls notiks arī šovasar jūlija beigās, un varbūt arī tur tiks uzvesta „Mežrozīte”. Vēl pirms tam 26. aprīlī Rīgā, VEF kultūras pilī gaidāma Operetes teātra 10 gadu jubilejas koncertizrāde lieliskie, kurā piedalīsies Sonora Vaice, Anta Jankovska, Marlēna Keine, Dainis Skutelis, Nauris Indzeris un daudzi citi, orķestris maestro Atvara Lakstīgalas vadībā. Režija būs Kārļa Rūtentāla pārziņā, viņš arī vadīs šo dzīvespriecīgo koncertu, kurā dziesmas mīsies ar dejām. Operetes teātris apsveicams arī ar nesen saņemto Ogres novada Kultūras balvu nominācijā „Prieks radīt” par krāšņo programmu 5. Starptautiskajā Operetes festivālā Ikšķilē pērn .
Ieteikt
Latvijas Radio aicina izteikt savu viedokli par raidījumā dzirdēto un atbalsta diskusijas klausītāju starpā, tomēr patur tiesības dzēst komentārus, kas pārkāpj cieņpilnas attieksmes un ētiskas rīcības robežas.
Pievienot komentāru
Pievienot atbildi
Lai komentētu, ienāc arī ar savu draugiem.lv, Facebook vai X profilu!
Draugiem.lv Facebook X