Blūzmenis – ģitārists, dziesmu autors un dziedātājs Vjačeslavs Mitrohins arī šoruden turpina apceļot Latviju ar savu koncertprogrammu „Latviešu blūzi un ne tikai”. Savā 2015. gadā izdotajā albumā „Latviešu blūzi” viņš blūza stilistikā interpretēja vairākas Raimonda Paula, kā arī Imanta Kalniņa, Zigmara Liepiņa, Ulda Stabulnieka, protams, pats savas dziesmas. Arī ieskaņoja Aivara Hermaņa „Komunālo blūzu”, kas tapa grupas „Remix” ziedu laikos. Aivars tāpat kā Vjačeslavs ir liepājnieks, agrā jaunībā saskāries ar blūzu, kuru integrējis savā daiļradē kā izcils ģitārists un dziesmu autors. Šajā raidījumā abi dižgari stāsta par savu blūza pieredzi, gaitām latviešu populārajā mūzikā, piesaucot arī grupas „Remix” šoruden svinamo 35. jubileju.

Vjačeslavs Mitrohins blūzus spēlē ar savu ģitāru un arī dzied.

„Mēs Liepājā klausījāmies afroamerikāņu blūzus pa radio, bija cilvēki, kas veda plates. Arī bītliem bija blūza dziesmas, un roks jau sāka veidoties no blūza un rokenrola.

Pirmo slavu Mitrohins ieguva kā Liepājas grupas „Stroncijs” dalībnieks, sekoja Raimonda Paula vadītais „Modo”, bet astoņdesmitajos gados viņš izveidoja savu grupu „ARS”. Deviņdesmitajos gados Vjačeslavs izveidoja pats savu skaņu ierakstu studiju, kur savu mūziku ierakstīja Aivars Hermanis. Tā sākās viņu radošā sadarbība un kopīgā „blūzošana”. Hermaņa ģitāra skan albuma „Latviešu blūzi” ierakstā, savulaik viņš ierosinājis „pieblūzot” Raimonda Paula dziesmu „Varbūt”, un nu Mitrohinam padomā „Latviešu blūzi 2”.

„Tagad mūsu programmā ir Imanta Kalniņa „Dziesmiņa par Džordano Bruno”, beidzot atradu, kā to „pieblūzot”. Kādreiz likās, ka jābeidz ar tiem blūziem, ka cilvēki nesaprot – bet tomēr saprot. Un ideja par blūzu programmu pieder Aivaram, jo es jau nedziedu kā tīrs latvietis.”

Varbūt arī nav iespējams blūza stilā izpildīt jebkuru skaņdarbu, taču šāda izteiksme bijusi raksturīga arī virknei Raimonda Paula dziesmu 70. gadu pirmajā pusē. Un blūza versijā Maestro dziesma „Varbūt” ir atgriezusies pie sava pirmatnējā veidola.

Sarunā izrādījās, ka astoņdesmitajos Vjačeslavs un Aivars bijuši nevis kolēģi, bet konkurenti – kad Hermanis vadīja supergrupu „Remix”, bet Mitrohins savu „ARS” dibināja pie Latvijas PSR Filharmonijas un apceļoja plašo Padomju Savienību. Tagad pieredzējušie mūziķi ir īsti ieroču brāļi, abi kopj blūza druvu, tikai Aivars Hermanis vairs nedzied:

„Ar Vjačeslavu Liepājā nekādi draugi nebijām, jo viņš bija vecāks par mani. Gāju uz „Pūt, vējiņi” un klausījos, kā viņš spēlē, jo viņš spēlēja tiešām labi.

Liepājā bija viens otrs tēls par mums drusku vecāks, tāds Baukovs, kas dziedāja kaut ko līdzīgi blūzam – interesants tips, hipijs. Sajuta tā laika garu, bet pirmais oficiālais blūzs, kas pa radio skanēja bija Ulda Stabulnieka „Miglas blūzs”, kur ir īstas blūza harmonijas un īsta blūza sajūta.”

Leģendārs ir Aivara sacerētais „Komunālais blūzs”, kura videoklipā „Remix” mūziķi filmējās dzīvoklī, kur patiešām dzīvoja solists Igo.

Par godu 35. jubilejai „Remix” koncertu nerīkos, taču tiks izdota skaņuplates „Pie Laika…” digitalizētā versija, un Aivars Hermanis, kaut arī skeptiski, neizslēdz iespēju, ka varbūt kaut kad kopā ar kolēģiem uzstāsies. Taču lielo stadionu koncertu laiks ir garām. Bet, ja lielās arēnas kāds var piepildīt, tad tie ir viņi – mūsu leģendas. Savukārt Vjačeslavs Mitrohins ielūdz uz Ziemassvētku rokkoncertu Liepājā – informācija sekos!