Juris Vaivods ir Dailes teātra muzikālais vadītājs kopš 1997. gada. Viņa priekšteči šajā amatā - Smiļģa dibinātā teātra pirmais muzikālais konsultants, komponists Burhards Sosārs, kam sekoja Marģeris Zariņš. Nākamais teātra mūzikas paletes veidotājs bija Indulis Kalniņš, aiz viņa - Juris Karlsons un Arturs Maskats. Vaivods piedzīvojis vairākus galvenos režisorus, kuriem bija pašiem savas muzikālās prioritātes. Tagadējā vadība piekritusi, ka daudz jāstrādā ar aktieru vokālo sagatavotību, lai kurss uz muzikālu izrāžu radīšanu Dailē paliktu nemainīgs. Jautājums tomēr paliek - kad atkal klātienē baudīsim teātra mākslu, un šogad izpaliek arī tradicionālais Gadumijas koncerts, kurā parasti daudz darba iegulda arī Juris Vaivods - komponists, aranžētājs, dzīva  enciklopēdija ne tikai teātra mūzikas jomā.

Vaivods sekoja norisēm teātrī, vēl pirms kļuva par tā darbinieku, ar savu grupu "Usma" spēlēja teātra ballēs, sarīkoja kopīgu turneju ar dziedošo aktieri Andri Bērziņu.

"Dailes teātrī bija slavenās sezonu noslēguma ballītes līdz pieciem rītā, tā palēnām ar teātri iepazinos. Un Arturs Maskats mani pieaicināja piedalīties Teātra dienas koncertu veidošanā un arī pie izrādes "Zāra Leandere". Tā ka drusku teātra gaisu biju paošņājis. Vēroju arī mūziklu "Meža gulbji" un apbrīnoju, kā ar toreizējiem līdzekļiem varēja dabūt gatavu kaut ko tādu!"

Ne tikai Dailes teātri grūti iztēloties bez mūzikas. Skaņisks noformējums bija jau pirmajām tā izrādēm, priekšroku deva dziedošiem aktieriem, un pagājušajā gadsimtā par Dailes teātra himnām kļuva Burharda Sosāra dziesmas "Kavalieru gads" no izrādes "Gesta Berlings" un "Āksta dziesma" no izrādes "Āksts". Tolaik teātrim bija savs orķestris, kas beidza darboties 1972. gadā.

"Muzikalitāte bija nepieciešama kopīgajā aktiera izglītošanā, jo skatuves runai jābūt melodiskai. Arvien vairāk ar aktieriem bufetē, aizkulisēs un uz skatuves diskutējam par to."

Teātrī komponisti ir arī mūzikas konsultanti, ne vienmēr sacer mūziku paši.

"Ir bijuši režisori, kuri aicina un jautā man - "kā tu domā? Kuru komponistu uzaicināt. Piemērs? Lietuviešu režisors Ginatrs Varnas ienāca teātrī, un tajā brīdī man bija aktīva sadarbība ar grupu "Time After Time", un es ierosināju uzaicināt Kārli Lāci. Arī Ulda Marhilēviča ienākšana teātrī bija mana ideja. Prieks, ka teātrī ienāk jauni cilvēki."

Raimonds Pauls Dailes teātrī ienāca ar dziesmu spēli "Īsa pamācība mīlēšanā" 1973. gadā. Turpmāk tapa muzikālās izrādes "Atjautīgā aukle", "Šerloks Holmss", "Džons Neilands" un citas.

Raimonda Paula un Māras Zālītes muzikālā poēma "Meža gulbji" tapa par godu Dailes teātra 75. jubilejai - pirms divdesmit pieciem gadiem, un toreiz teātrī ienāca jauni muzikālie spēki, viņu vidū arī tobrīd tikai students Artūrs Skrastiņš. Viņš, protams, jau ilgus gadus ir muzikālo uzvedumu galvenā zvaigzne. Juris Vaivods uzslavēja arī Ģirtu Ķesteri, Arti Robežnieku un Gintu Andžānu, no dāmām - liels prieks par Ievu Segliņu, Ilzi Ķuzuli, Aneti Krasovsku,