Pašmāju pagrīdes mūzikas grupas ORIGO BOYS daiļradē savijas primitīvs tehnopops ar absurdiem repa tekstiem un grupu var uzskatīt par daļu no jaunā latviešu sviestpopa viļņa, kam pieskaitāmas arī tādas grupas kā MARTAS ASINIS, TEHNIKUMS vai BERMUDU DIVSTŪRIS,

šādi vārdi rodami kādā portāla Delfi.lv rakstā, kas ir teju vai vienīgais, kurā minēta 2013.gadā dibinātā trīs mūziķu - Crooked One, Big Mystic un DJ Pilota apvienība ORIGO BOYS, kas 2018.gadā izdevusi savu otro albumu "Origonda".

Šai albumā ir rodama arī dziesma "Vecrīga" un nu jau slēgtajā Vecrīgas krogā "Aptieka" es savulaik biju aizgājis uz ORIGO BOYS koncertu. Pārfrāzējot dziesmas vārdus, arī pirmais jautājums mūziķiem - vai leģendārā Vecrīgas uguns vēl kuras, vai tomēr jau ir dzisusi?

Puiši prāto, ka tie, kuri atbrauc no ārzemēm – piemēram, Zviedrijas, to var iekurināt, ja ir pietiekami daudz naudas, tomēr:

Pirmā un pēdējā Vecrīgas liesmiņa vēl deg pie pašām stacijas durvīm – tas ir klubs "Depo" un tā īpašnieks Guntis Vanags, un, kamēr pēdējā dzirkstelīte nav dzisusi, tikmēr Vecrīga var aiziet liesmās tik un tā!

Tomēr ir tikai labi, ja kaut kas nāk un iet: "Pārmaiņas parasti liecina par to, ka ir dzīvība, kaut kas notiek un attīstās. Un tas, ka tiek apdzīvota ne tikai Vecrīga, bet arī pārējā Rīga, ir tikai vērtīgi, jo vajag arī pastaigāt un pakustēties. Tas tikai palīdz iepazīt Rīgu un redzēt, cik tā ir skaista!"

Koncerts, kas izdevies

Albuma "Origonda" prezentācija notika ar pārpildītu koncertu fon Stricka villā, tomēr kas nosaka to, vai koncerts ir izdevies?

Koncerts ir izdevies tad, ja lielākā daļa vai vismaz kāds no apmeklētājiem ir kārtīgi nosvīdis dejojot un visiem sāp vaigi no smaidīšanas – tad var teikt, ka uzdevums ir izpildīts!

Albums vismaz mani pārsteidza ar atsaucēm uz dažādiem laimetiem un stilu dažādību - vai iemesls ir katra dalībnieka personīgā gaume?

"Īstenībā ir tā, ka mēs nevis velkam katrs to segu uz savu pusi, bet saritināmies zem tās kopā un mēģinām parādīt, ka nevis kaut kāds mūzikas stils ir labāks, bet tas, ka klausīties mūziku ir bauda pati par sevi,” atzīmē Crooked One:

Nevajag sevi ierobežot kādā vienā lietā – vajag pavērt skatienu plašāk un priecāties, ka uz pasaules ir kāds, kas nodarbojas ar kaut ko tikai tāpēc, lai radītu citiem prieku.

Mūzika pati par sevi ir brīnišķīga un maģiska lieta, kurā visi var rast prieku un emocionālo piepildījumu!

Kalibax – vieta, kur sākas iedomas

Par ko īsti tiek vēstīts dziesmā "Kalibax", kurā piedalās ari reperis Rolands Če?

"Kalibax ir vieta, kur beidzas domas un sākas iedomas,” stāsta Crooked One. "Vieta, kuru īstenībā nekad neviens nevar noķert, un neviens nezina, kur ir atšķirība starp to, ko esi tikai izdomājis savā galvā, un ko tu esi nodomājis, sapratis un redzējis. Man šķiet, cilvēki bieži jauc realitāti un saka – šis ir svarīgāk un tas ir svarīgāk... Patiesībā svarīgi ir tas, kā tu redzi to, kas notiek tavā galvā, un kā tu izvēlies rīkoties. Tas arī ir tas kalibax."

Albuma "Origonda" prezentācijas koncerta afišā ORIGO BOYS tika raksturoti kā pagrīdes mūzikas atslābinātāji.

Vai Latvijas pagrīdes mūzikā patiesi ir par daudz saspringuma un nopietnības? Puiši atzīst – gan jā, gan nē, jo mākslinieki ir dažādi:

Kad sākām kopā spēlēt, mums likās, ka – re, šie elektroniskie mūziķi mūs nepieņem un nesaprot! Bet tā nemaz nav un beigu beigās viņi visi ir mūsu draugi. Un ja nu ir kāds underground reperis, kurš nemāk draudzēties, pats vainīgs!

Izdzīvošanas jautājums

ORIGO BOYS jaunais albums, ko puiši pieteikuši arī Mūzikas ierakstu gada balvai "Zelta mikrofons", šobrīd ir iekļuvis arī nominantu pieciniekā un mūziķi smej, ka nebūtu pārsteigti nevienā gadījumā – ne tad, ja uzvarētu, ne tad, ja paliktu pēdējie.

Ak, jā: "Zelta mikrofona" anketā ir jautājums – vai ar muzicēšanu vien Latvijā var izdzīvot, uz ko mūziķi ir snieguši šādu atbildi: var, ja vien cilvēkam ir zemas prasības attiecībā uz ēdienu un komfortu. Kas īsti grupas dalībniekiem ir muzicēšana – darbs, hobijs, nepieciešamība izpausties vai vēl kas cits?

"Dzīvesveids! Mums patīk tas trakums, beksteidži... Jau mirklī, kad vadiņi tiek tīti, vēderā lido tauriņi, sāk svīst rokas, tad izej uz skatuves, dzirdi, ka publika jau spiedz... Tu sasniedz zināmu katarsi tajā visā, tas ir kaifs!", stāsta Big Mystic, savukārt Crooked One prāto, ka jebkuram cilvēkam, kurš kaut kādā līmenī nodarbojas ar mūziku, tas ir atšķirīgi:

Manā gadījumā tieši mūzika ir tā, kam pakārtoju visu pārējo dzīvi, tas ir tas, ko es nevaru nedarīt.

Un fakts, ka tas nav ienesīgi vai no tā nevar izdzīvot, šajā gadījumā absolūti nav svarīgs, jo tā ir daļa no manas būtības.

Mazliet par deviņdesmitajiem un reperi Ozolu

Dziesma "Viesulis" ar sintezatora tembriem un kičīgo repa daļu ļoti atgādina deviņdesmitajos gados Latvijā tapušo deju mūziku. Tāda līdzība sanākusi netīšām, vai savulaik puiši uzsūkuši to, kas Latvijā bija populārs deviņdesmito vidū?

"Uzsūcam, uzsūcam," nopietni atzīmē DJ Pilots:

Tolaik tie meldiņi man patika un gribējās pat dziedāt līdzi, tomēr es sapratu, ka šāda stila mūzikai drīzāk nevajadzētu patikt. Mūsdienās uz to skatāmies kā uz joku, tomēr mēs nevaram aizbēgt no tā, un tas mums visiem ir ļoti, ļoti mīļš žanrs...

Tā gan: grupas dalībnieki dzimuši vēl astoņdesmito nogalē, tā ka deviņdesmitie bija laiks, kad viņu personības formējušās – tā sakot, no sevis jau neaizbēgsi!

Starp citu, deviņdesmito gadu beigās dzima arī Latvijas reps, un vienā no albuma skitiem dzirdama arī repera Ozola balss. "Viņš patiesi bija klāt albuma ierakstā, un bija arī labā noskaņojumā," stāsta DJ Pilots:

Kad vēl biju pavisam maziņš, man likās – Ozols, nu, ko viņš tur ākstās... Bet laiks iet, viss mainās, un tu saproti, ka ir jābūt ļoti spēcīgam cilvēkam, lai būtu Ozols! Būt Ozolam – tas noteikti nav viegli!

"Vienmēr esmu uzskatījis, ka hiphops Latvijā ir aizsācies tieši ar Ozolu – ar dziesmu "Rajons". Ja būtu jānosaka, kas ir hiphopa ikona vai himna, tad tā būtu tieši Ozola dziesma "Rajons"," rezumē Big Mystic.

Latviešu humora izjūta

Ne tik sen medijus pāršalca vēsts – kāda skolēna māte bija sašutusi par Jaunmārupes skolas mūzikas skolotāja Andreja Gradinarova jeb Big Mystic darbību grupā ORIGO BOYS. Vai patiesi latviešiem drusku pietrūkst humora izjūtas vai zināšanu, lai mūzikā atpazītu parodiju vai kiču?

Puiši spriež – cilvēkiem taču ir lieliska iespēja izvēlēties: ja nepatīk skatīties, var neskatīties vai skatīties garām. Bet dusmoties uz mūziku... Klausoties citādu mūziku, iespējams piedzīvot citu identitāti un jaunu pieredzi!

Visbeidzot, kāda ORIGO BOYS mūziķiem rādās elektroniskās mūzikas nākotne Latvijā?

Ļoti pamazām, bet liekas, ka virzība ir pozitīva – arvien vairāk cilvēku apmeklē šos pasākumus, ģērbjas atbilstoši ballītes prasībām, rodas arī jauni festivāli – "Under" un "Kontaktor".

Nākamo piecu gadu laikā elektroniskās mūzikas scēna tikai uzņems apgriezienus!

prognozē DJ Pilots, savukārt Crooked One piebilst: "Manuprāt, šodien tas nav tik neaizsniedzami, lai pats nevarētu radīt mūziku – sākt ar datoru un lēnām pāriet uz analogajiem instrumentiem,"

Cilvēkiem ir tik milzīga interese to darīt – pašiem radīt un sevi izpaust, ka domāju – mēs esam milzīga sprādziena priekšvakarā!

"No savas puses gribu uzteikt Rīgas "afterīšus" un ballītes dzīvokļos – man šķiet, tikai Rīgā ir tā, ka vari nedēļu neatnākt mājās, bet esi pabarots, samīļots un viss ir kārtībā. Tiešām apbrīnojami!

Man patīk šī kultūra, ko saucam par "afterīšiem" un es domāju, tas rosina mūsu demogrāfiju - un arī demokrātiju!

- uz pozitīvas un humorpilnas nots sarunu noslēdz Big Mystic.

"NeFormātā" izskan ORIGO BOYS albuma "Origonda" dziesmas "Vecrīga", "Kalibaks", "Viesulis", "BMW" un "Fazenda".