Esmu Kaspars Tobis no septiņdesmitajiem gadiem -

tik kodolīgi sevi piesaka šī "NeFormāta" viesis - mūziķis Kaspars Tobis (DZELZS VILKS, JAUNO JĀŅU ORĶESTRIS, "Dabas koncertzāle"), kurš uz sarunu ir atnesis sava elektroniskās muzikas projekta "7 SYNTHS" trešo albumu "Singularity":

pieminēšanas vērts ir fakts, ka albumā nav izmantoti virtuālie datorinstrumenti, bet gan tikai īsti sintezatori no astoņdesmito gadu beigām līdz 2023.gada modeļiem...

Jā, šai albumā es esmu diezgan vecmodīgs, jo visu esmu iespēlējis "dzīvajā"!

Tiešām, ikvienam septiņdesmitajos gados dzimušajam, klausoties Kaspara albumā dzirdamos skaņdarbus, ir viegli savās sajūtās pārcelties uz astoņdesmitajiem, kad populārajā mūzikā karalis bija sintezators un arī Latvijā tapa nu jau par žanra klasiku atzīti albumi - pirmkārt jau abas grupas ZODIAKS instrumentālās mūzikas plates:

Man bija kādi padsmit gadi, kad iznāca ZODIAKA plates un es tolaik iemācījos uz pirmajiem padomju sintezatoriem spēlēt tās tēmas - šķita ļoti atmosfēriski,

savās atmiņās dalās Kaspars, pie savām muzikālajām ietekmēm minot arī JUMPRAVU, Latvijas elektroniskās mūzikas avangarda tēvu Hardiju Lediņu, Ingu Baušķenieku, kā arī Latvijas andergraunda mūzikas pārstāvjus - tādus kā grupa BEDRE, par kuru eksistenci tika uzzināts no zīniem STIEPLE vai ROKA:

mēs ar draugu deviņdesmito gadu sākumā Siguldā eksperimentējām - rakstījām lentās ar pieejamajiem mūzikas instrumentiem tādu pamatīgu avangardu.

Ierakstījām lentu lentas, tad paši svinīgi klausījāmies un nolikām plauktā, jo domājām - mēs taču no Siguldas, no laukiem, kuram tad mēs to rādīsim...

Sarunu ar Kasparu par muzikālajām ietekmēm un "7 SYNTHS" aizsākumiem, sintezatoriem deviņdesmitajos gados un mūsdienās, kā arī mūziķa nākotnes plāniem un nezināmo vietu vilinājumu klausieties ierakstā, ieskatam dažas raidījuma viesa atziņas:

man labāk patīk uzstāties dzīvajā, kad notiek improvizācija uz iepriekš sagatavota materiāla, jo ieraksts ir ilgs process un pēc kāda laika vēl sāc domāt, ka varēja darīt savādāk, labāk un interesantāk.

Jā, tā ir tāda kaprīza lieta - visu novest līdz rezultātam, kas man pašam patīk!

Interese par elektronisko mūziku ir, jo ir ļoti lielas iespējas ar to nodarboties - ir daudz ražotāju, kas piedāvā arvien pieejamākas un arvien fleksiblākas lietas, ar ko radīt mūziku vai radīt interesantus trokšņus.

Būtībā tu pat vari nemācēt spēlēt, bet vari radīt faktūras un atmosfēras - un arī šādā veidā cilvēki var radoši izpausties...

"NeFormātā" izskan Kaspara Tobja albuma "Singularity" skaņdarbi "Green Screen Hero", "Summers End", "Miami Case" un eksperimentālas noskaņas pārpilnais albuma titulskaņdarbs "Singularity", bet visu albumu meklējiet un klausieties internetā: