Dzimusi nabadzībā, augusi nabadzībā, dzīvojusi nabadzībā – tāda bija dvēseliski tik bagātās latviešu dzejnieces Vizmas Belševicas ikdiena, kura tikai attāli nolasāma viņas darbos. Un tā jau ir, ka reti kad labi paēdis un ar dzīvi apmierināts cilvēks metas pie dzejošanas. Parasti šī vēlme piemeklē meklējošus, urdošus, dedzīgus ļaudis, kas literatūrā cenšas rast un dot atbildes uz daudzus mokošiem jautājumiem.

Vizmas Belševicas literārais devums nav milzīgs: septiņi dzejas un trīs stāstu krājumi un slavenā triloģija Bille. Kad 1976. gadā pēc ilgā publicēšanās aizlieguma klajā nāca viņas dzeju krājumas Madarās, tas pārsteidza ar pievēršanos dabas tēliem, bet par nākamo grāmatu Kamola tinēja melnajā tirgū jau prasīja 30 rubļu – tik ātri jaunais Belševicas dzeju krājums pazuda no grāmatnīcu letēm. Belševicas dzejas tolaik tika lasītas daudz un ar lielu aizrautību, tās popularitāti veicināja Raimonda Paula sacerētās un Mikrofona aptaujās uzvarējušās dziesmas Es aiziet nevaru un Kamolā tinēja.

Taču jau gadu pirms 1981. gada krājuma Kamola tinēja  klajā nāca skaņuplate ar Vizmas Belševicas dzeju. Tajā skan lielākoties dzejoļi, to vidū Vārdi par vārdiem, Mārsils, Atlantīdas gals un sākums, Ugunsziedi un citi, bet dzejas lasījumu papildina arī trīs Raimonda Paula dziesmas. Viena no tām ir jau minētā – Es aiziet nevaru, ko skandēja Mirdza Zīvere, bet divas pārējās izpildīja Aija Kukule. Pagājušonedēļ beidzot arī mūsu fonotēkā ierindojās Dziesma par lakstīgalu infarktu Aijas Kukules priekšnesumā, par ko paldies jāsaka Rihardam Bērziņam, muzikālās apvienības Vintāža vadītājam. Otra Aijas dziesma platē bija Dziesmiņa lietainā naktī, kuras notis Maestro 1979. gadā iedeva arī Liepājas ansamblim Credo iestudēšanai, ko mūziķi arī izdarīja. Bet tagad ar 37 gadu intervālu izbaudām Dziesmu par lakstīgalu infarktu tās oriģinālajā 1980. gada ieskaņojumā – kā zināms, šo un vēl dažas no savām savdabīgākajām melodijām Raimonda Pauls nesen iestudēja sadarbībā ar Agnesi Rakovsku, taču Aijas Kukules priekšnesums tomēr šķiet īstāks, iedziedāts psihedēliskā roka stilā, ar lielu pašaidzliedzību un degsmi.