Dueti latviešu estrādē ir publikas iemīļoti kopš pagājušā gadsimta 60. gadu beigām, kad uz skatuves Rīgas estrādes orķestra koncertos Raimonds Pauls kopā saveda Ojāru Grinbergu un Noru Bumbieri, taču duetu tradīcija, protams, ir nesalīdzināmi senāka, datējama ar opermākslas tapšanu, un pirmās Latvijas brīvvalsts laikā duetu netrūka koncertos un arī ierakstos Bellakord skaņuplatēs. Piemēram, sadziedājās Anta Klints un Osvalds Uršteins vai Alfrēds Poriņš un Velta Ozola. Viņiem šajā estrādes gadsimtā sekojuši Aiva Brauna un Niks Matvejevs, Maija Lūsēna un Zigfrīds Muktupāvels, Olga Rajecka un Uģis Roze un daudzi citi.

Taču viena dzimuma duetu paraugu nemaz nav bijis tik daudz – pārsteidzošs kungu duets bijis Andrejs Lihtenbergs un Ēriks Kamarūts, šie divi kungi sadziedājušies, piemēram, dziesmiņā par Mariju Helēnu, un kopā iznācis dziedāt arī ansamblī Selga. Divu meiteņu dziedāšana pārī bija vairāk ieraksta, šo tradīciju ieviesa slavenās māsas Vambutes 50. gadu beigās, taču pārējie nav bijuši ne tik spilgti, ne ilglaicīgi. Duets, kura priekšnesumu tūdaļ dzirdēsiet, tapis vien studijas ierakstam un diez vai tas piedzīvojis kādu dzīvo priekšnesumu koncertā. Margaritas Madrites un Iveta Grobles balsis kopā skan vairākās dziesmās, kuru autors ir Aleksandra Kublinska, un kāds tur brīnums, jo Iveta Groble-Lovniece savulaik dziedājusi Kublinska vadītajā ansamblī Jūrmalas balsis. Taču Ivetu vislabāk mēz pazīstam kā ilggadīgu Latvijas radio sieviešu vokālā ansambļa dalībnieci. Groble sākusi darbu jau Jāņa Zirņa vadītajā kolektīvā, kad Ivetai bija tikai 16 gadu – viņa beigusi Emīla Dārziņa mūzikas skolas 8 klases, un jau kopš 13 gadu vecuma pievērsusies dziedāšanai dažādos vokālajos ansambļos. Vispirms tas bija TTP klubs, tad Bulduru Sovhoztehnikuma ansamblis, un, starp citu, Iveta Lovniece pati ir dažu dziesmu autore. Dziedāts arī Politehniskā institūta ansamblī Freskas, bet, kad 70. gadu nogalē Radiokomitejā tika izveidots profesionāls sieviešu vokālais ansamblis, Iveta Groble-Lovniece kļuva par tā dalībnieci 10 gadu garumā.

Par daiļo dziedātāju Margaritu Madriti man izdevies uzzināt daudz mazāk, jo viņa jau daudzus gadus mīt ārzemēs. 1978. gadā Margarita Madrite pievienojās ansamblim Modo un pēc Raimonda Paula aiziešanas darbu turpināja jau Zigmara Liepiņa vadībā.

Vēlāk Madrite deva priekšroku darbam Estrādes koncertapvienībā jeb solistes pienākumiem prestižākajos Latvijas restorānos Jūrmalā līdzīgi Laimai Vaikulei. Ej nu sazini, kāpēc Aleksandrs Kublinskis izlēma, ka šo abu balsu salikums būs vislabākais viņa dziesmai Dzeguze smejas – un tā, 1980. gadā tapis ieskaņojums, disko stila vasarīgā dziesma Dzeguze smejas ar Dzintras Žuravskas vārdiem Margaritas Madrites un Ivetas Lovnieces priekšnesumā skan šovakar.